Pagina SEO, de simpele SEO voor ieder Nieuw Bericht

pagina seo door meij web design

De juiste SEO Zoekwoorden voor je Pagina uitzoeken

Het heeft bij geen zin om voor een zoekwoord als SEO een compleet artikel te schrijven en dan nog hopend op een goede nominatie in de zoekresultaten. Dit artikel over SEO is daarop geen uitzondering en is daarom voornamelijk voor mijn klanten bedoeld. Ik heb op deze pagina een wat langere zin als zoekwoord gebruikt.

Ben je benieuwd welke: check dan de pagina titel, de titel zoals deze in de tap boven aan de bladzijde staat en de Meta beschrijving. Volgens de meeste SEO geleerden is onderzoek doen naar een zoekwoord belangrijk. Hoe dit precies gebeurt wordt altijd dusdanig moeilijk beschreven, dat het erop neer komt dat er maar weinig zijn die het echt begrijpen.

Dit resulteert in lange artikelen. Kijk naar een willekeurig blog over SEO en de hoeveelheid woorden is rond de 1000, waar een paar jaar geleden 400 woorden nog genoeg was.

de Zoek <titel>: SEO voor de Browser Pagina

De titel van je pagina vul je in de header sectie van je pagina. Hoewel je dit zelf kunt doen, is het waarschijnlijk handiger om een SEO plug-in van bijvoorbeeld Yoast te gebruiken. Deze plug-in is voor de pagina SEO erg handig.

De titel zie je als eerste in de zoekresultaten op een Google pagina. Het is waarschijnlijk de belangrijkste regel die je schrijft. Het bestaat uit je zoekwoorden en moet mensen prikkelen om de tekst eronder (Meta description) te lezen. De combinatie van deze twee zorgt ervoor of de zoeker wel of geen bezoeker wordt.

De titel wordt ook nog eens in de tabs boven in je browser getoond. Heb je als bezoeker vele tabs open dan zijn de eerste 4 woorden dus van belang om een pagina terug te vinden. Zoekwoorden aan het begin van je titel is dus erg handig. De totale lengte van een titel is ongeveer 60 karakters

Een voorbeeld in de bron van je pagina ziet er als volgt uit:

<titel>Pagina SEO, de simpele SEO voor ieder Nieuw Bericht</titel>


De Meta Description: Marketing en SEO voor de Browser Pagina

Dit is dus de tekst onder je titel en is dus cruciaal om mensen te laten klikken. Om deze goed in te vullen is een SEO plug-in erg handig. De tekst heeft je zoekwoorden nodig, maar moet erg klikbaar zijn. Net zoiets als een headline of eerste alinea van een krant. De lengte is ongeveer 156 karakters. In de bron van je pagina ziet het als volgt uit:

<meta name="description" content="Pagina SEO, de simpele SEO voor ieder Nieuw Bericht legt uit hoe je SEO op je pagina toepast. SEO in je artikel is simpel en makkelijk te implementeren” >

SEO: de URL van je pagina

In WordPress kun je kiezen hoe de URL eruit laat zien. Of dit nog steeds door Google wordt meegeteld in de zoekwoorden weet ik niet, maar voor de bezoeker ziet het er een stuk vriendelijker uit als de titel van je pagina daar alvast wordt genoemd.

Naast de titel weergave kun je ook nadenken over de categorie. Deze komt namelijk ook in je URL terecht. Alvast een kern woord hierin opnemen kan vast geen kwaad voor je bezoeker.

  1. Als je website meijwebdesign.nl heet en je schrijft een artikel over SEO die gespecialiseerd is in Google Dan kun je de URL bijvoorbeeld meijwebdesign.nl/seo-for-google.xxx noemen
  2. Of je noemt het meijwebdesign.nl/google/seo.xxx
  3. Het gebruik van een subdomein zoals www.seo.meijwebdesign.nl/google.xxx is ook nog mogelijk, maar erg handig is het niet aangezien je een verschillende website hiermee creëert . Google ziet trouwens de versie met www. en zonder de voorvoegsel www al als een aparte website. Het is belangrijk om over je gehele website de www of geen www vorm vast te houden. Dit doe je met canonical verwijzing

de Zichtbare Titel op je Pagina ( H1 )

Je titel van je pagina is belangrijk en zou hetzelfde moeten zijn als de titel die je voor de zoek resultaten van de browser gebruikt. Beide titels vallen niet alleen onder de pagina SEO, maar ook onder je marketing. Mensen klikken namelijk op plaatjes of op titels en hebben dan een verwachtingspatroon.

  1. De titel voor de zoekresultaten en de titel voor je pagina zouden eigenlijk hetzelfde moeten zijn. Puur alleen om je bezoeker niet te verwarren. Hij klikt op een link van de Google pagina en verwacht toch wel dezelfde tekst in de eerste alinea terug.
  2. Deze ‘h1’ tekst mag je maar eenmalig gebruiken op je pagina en is meestal voor de titel van je pagina bestemd. Voor de rest van je sub hoofdstukjesgebruik je h2 t/m h6

Lokaal, Meld dit dan met je Pagina SEO

Lokale bedrijven hebben lokale klanten. Google heeft zoiets als Google my Business. Je kunt hier je bedrijf opgeven. Erg simpel. Verder kun je in de tekst verwerken waar je bedrijf is gezeteld, zoals plaatsnaam, straat, postcode, breedte en lengte graad. Je kunt bijvoorbeeld een contact pagina schrijven dat Meij web Design een web design bureau is in Delft, 2611VL Nieuwe Langendijk 56

Een foto van Google Maps wordt dan vaak gebruikt op je contact pagina. Deze foto kun je eventueel naar Google maps linken, zodat bezoekers dit hun mobiel kunnen gebruiken.

Natuurlijk hebben Bing en Yahoo ook business centra waar je dit op kunt geven.

SEO met interne links naar je eigen Pagina’s

Linken zijn belangrijk, ook in 2015, en interne linken geven aan waar het verhaal over gaat. Verder zorgen interne links ervoor dat je de waarde van deze pagina over je andere pagina’s verdeeld. Zo hou je de opgebouwde waarde binnen je website.

Pagina SEO: tot slot

Pagina SEO is dus vrij simpel. Met wat zoekwoorden op de juiste plaats kom je voor elk bericht al een heel eind. En met WordPress kun je gewoon een plug-in installeren die je precies verteld hoe dit SEO op je pagina werkt. Zoals je in de SEO voor 2015 hebt kunnen lezen is inhoud belangrijk. En inhoud creëer je met een blog.

Ieder bedrijf is gebaat met een blog. Een blog kun je het beste van WordPress maken en is bij elke website in te passen, hij wordt gewoon niet op de root maar op een URL gezet. Wil hulp bij het installeren, kom gerust even langs. Wil je een mooie design voor je blog, kijk dan even bij onze designs.  Ze zijn alle mobiel en SEO vriendelijk ontworpen, dus dat helpt jouw bedrijf.

SEO: de verschillende onderdelen

web ontwerp

een host

  • zorgt voor een snelle veilige verbinding
  • staat vlak bij je klanten
  • html cache van website
  • https verbinding
  • nieuwe server, liefst SSD
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp
Picture of Gilles van der Meij

Gilles van der Meij

Mijn naam is Gilles. Ik ben eigenaar van het WordPress ontwerp kantoor in hartje Delft. Ik maak nieuwe bedrijf websites. Maak je liever zelf je website? Ik geef een online WordPress cursus

De laatste blogs

WordPress website laten maken kosten

WordPress website laten maken kosten

WordPress is wereldwijd het meest gebruikte tool om een website te maken. Door het gebruiksgemak is zo populair geworden. Maar hoeveel kost het nu om een WordPress website te laten maken? Dit hangt af van verschillende factoren, zoals het doel, de functionaliteit, het design, de inhoud en het onderhoud van de website. In dit artikel

Lees verder »
cookies

Cookies, hoe en wat

Vandaag las ik dat nog steeds bijna alle politieke partijen ongewenste cookies op hun websites gebruiken. Vreemd omdat ze zelf de AVG wetgeving hebben geschreven. De wetgeving maakt verschil in gebruik van de cookies met de verschillende doelen. De wetgeving zegt grofweg dat cookies die nodig zijn om je website te laten werken mogen. Wat

Lees verder »
Wordpress als CMS wereldleider

CMS of HML website?

De onderstaande tabel is een samenvatting van de tabel op de pagina w3tech Deze tabel lijkt duidelijk zien dat WordPress de wereld leider in elk type websites is met 43%. None zijn websites zonder CMS. Dus als je dat vertaalt dan is WordPress met 63% marktleider in de CMS (content management systemen). En het lijkt

Lees verder »
Scroll naar boven