Een marketing plugin voor WordPress is tegnwoordig meer een must dan ooit tevoren. Via een modal ofwel pop-up kun je de bezoekers verleiden met iets gratis in ruil voor hun email adres.
Op deze pagina leg ik uit, welke gratis plugins ik met voorkeur gebruik om emails te verwerven. Heb je een hoger marketing budget dan kun je ook over een betaalde plugin nadenken. Deze zijn echter niet altijd goedkoop.
pop-ups
De popup plugin die ik gebruik heet popup maker. Deze werkt met een gewone pagina. Dus als je een pagina mooi kunt maken, dan lukt dit ook met je pop-up.
Enkele gebruiksvoordelen van deze marketing plugin op een rij:
- oneindig veel mogelijk pop-up te maken
- automatische pop-ups met instelbare tijdsvertraging
- bijna exit pop-up
- click to open pop-ups
- cookies aan te maken om de frequentie te regelen
- wel of niet op de mobiel
- op welke pagina / bericht in te stellen
- te combineren met elke shortcode, zoals van je formulier plugin of b.v. Mailchimp plugin
- er zijn 5 thema’s voor geprogrameerd die je ook makkelijk zelf nog eens kan aanpassen
Deze marketing plugin voor WordPress is echt super. Eerlijk gezegd had ik de mogelijkheden onderschat toen ik het een jaar geleden gebruikte om video’s als een pop-up te maken. Maar in januari 2017 heb ik de website voor Xinaps.com gemaakt en daar was email lijst aanleggen een belangrijk onderdeel voor de website.
Formulier maken met Ninja
Als formulier gebruik ik vaak Ninja Forms. Deze gratis plugin is erg flexibel. Het zend emails naar de ontvanger maar ook naar de inschrijver. Tevens kunt je direct iemand naar een e-boek of pagina sturen nadat het formulier is verstuurd. Erg handig dus. Een nadeel is dat Ninja Forms meestal wat CSS aanpassingen nodig heeft.
Het geheel kun je natuurlijk ook direct koppelen aan mailing service zoals Mailchimp. Hoe je alles insteld en wat voor mogelijkheden er allemaal zijn schrijf ik in een apart e-boek.
Bouw aan een automatische lijst
Deze plugin maakt formulieren en zend de emailadress naar maichimp