100 Things

We design to elicit responses from people. We want them to buy something, read more, or take action of some kind. Designing without understanding what makes people act the way they do is like exploring a new city without a map: results will be haphazard, confusing, and inefficient.

This book 100 Things Every Designer Needs to Know About People combines real science and research with practical examples to deliver a guide every designer needs. With it you’ll be able to design more intuitive and engaging work for print, websites, applications, and products that matches the way people think, work, and play.

Learn to increase the effectiveness, conversion rates, and usability of your own design projects by finding the answers to questions such as:

  • What grabs and holds attention on a page or screen?
  • What makes memories stick?
  • What is more important, peripheral or central vision?
  • How can you predict the types of errors that people will make?
  • What is the limit to someone’s social circle?
  • How do you motivate people to continue on to (the next step?
  • What line length for text is best?
  • Are some fonts better than others?

 

These are just a few of the questions that the book answers in its deep-dive exploration of what makes people tick.

I have followed two courses of Susan on Udemy, which are refreshing for the way we look at our webdesign, Gilles

 

Advertentie

100 things every designer needs to know about people
WordPress boek: handboek WordPress 4

Dit boek is nu verouderd omdat WordPress versie al boven de 5 is. In versie 5 is de nieuwe editor Gutenberg geïntroduceerd.

Lees verder »
WordPress boek: webwinkel met WordPress maken

Een webwinkel met WordPress zelf maken en verder ontwikkelen. Met een goed thema en de plugin van Woocommerce kom je al een heel eind. De plugin wordt in dit boek uitgebreid behandelt. Hiernaast is er wat aandacht voor enkele praktische zaken, zoals bijvoorbeeld een pagina met leveringsvoorwaarden. Inhoud: Webwinkel met WordPress Wat hebt U nodig

Lees verder »
WordPress boek: WordPress thema ontwikkelen van Dirkjan van Itterum

Een WordPress thema ontwikkelen in je eigen computer. Dit boek neemt je aan de hand mee. In het boek wordt een standaard thema besproken en hoe je deze maakt in WordPress. Hierdoor krijg je inzicht in de verschillende PHP waarden. Ook wordt uitgelegd waar je bijvoorbeeld stylesheets en javascripts kunt toevoegen in een bestaand thema.

Lees verder »
marketing boek: Influence by CIaldini

Influence: Science and Practice is an examination of the psychology of compliance (i.e. uncovering which factors cause a person to say “yes” to another’s request). Written in a narrative style combined with scholarly research, Cialdini combines evidence from experimental work with the techniques and strategies he gathered while working as a salesperson, fundraiser, advertiser, and

Lees verder »
Gilles van der Meij

Gilles van der Meij

Ik ben eigenaar van het WordPress ontwerp kantoor in hartje Delft. Naast het maken van website schrijf ik ook

Online gidsen door mij geschreven