Google heeft 2 gratis tools:
- Google search console, om te zien wat mensen voor zoektermen gebruiken en hoe hoog je staat voor een zoekterm
- Google analytics, wat mensen op je website doen. Dus op welke pagina komen ze binnen, waar klikken, waar verlaten ze je website
Google analytics is nu bij versie 4 belandt en deze versie is een zeer grote verandering t.o.v. versie 3.
Dit is het 2e boek van deze schrijver die zelf werkt als strategisch marketing adviseur. En in dit boek komt de nieuwste versie van Google analytics uitgebreid in hoofstuk 10 aan bod.
Andere hoofstukken gaan o.a. over KPI’s, basisinstellingen, events, content optimalisatie, conversie optimalisatie, succes bepaling van je onlinemarktting
Dus een best wel praktisch boek met veel informatie die jouw online marketing als geheel bespreekt. Het geeft inzicht hoe je met een meet tool als Google analytics metingen verricht waar je wat aan hebt.
Tot nu toe denk ik dat er veel een steile leercurve is bij dit boek. Maar als je jouw business wilt verbeteren dan is dit wel een plek om te beginnen.