Influence: Science and Practice

Influence: Science and Practice is an examination of the psychology of compliance (i.e. uncovering which factors cause a person to say “yes” to another’s request).

Written in a narrative style combined with scholarly research, Cialdini combines evidence from experimental work with the techniques and strategies he gathered while working as a salesperson, fundraiser, advertiser, and in other positions inside organizations that commonly use compliance tactics to get us to say “yes.” Widely used in classes, as well as sold to people operating successfully in the business world, the eagerly awaited revision of Influence reminds the reader of the power of persuasion.

Cialdini organizes compliance techniques into six categories based on psychological principles that direct human behavior: reciprocation, consistency, social proof, liking, authority, and scarcity.

 

Advertentie

marketing boek: Influence by CIaldini
WordPress boek: handboek WordPress 4

Dit boek is nu verouderd omdat WordPress versie al boven de 5 is. In versie 5 is de nieuwe editor Gutenberg geïntroduceerd.

Lees verder »
WordPress boek: webwinkel met WordPress maken

Een webwinkel met WordPress zelf maken en verder ontwikkelen. Met een goed thema en de plugin van Woocommerce kom je al een heel eind. De plugin wordt in dit boek uitgebreid behandelt. Hiernaast is er wat aandacht voor enkele praktische zaken, zoals bijvoorbeeld een pagina met leveringsvoorwaarden. Inhoud: Webwinkel met WordPress Wat hebt U nodig

Lees verder »
WordPress boek: WordPress thema ontwikkelen van Dirkjan van Itterum

Een WordPress thema ontwikkelen in je eigen computer. Dit boek neemt je aan de hand mee. In het boek wordt een standaard thema besproken en hoe je deze maakt in WordPress. Hierdoor krijg je inzicht in de verschillende PHP waarden. Ook wordt uitgelegd waar je bijvoorbeeld stylesheets en javascripts kunt toevoegen in een bestaand thema.

Lees verder »
marketing boek: Influence by CIaldini

Influence: Science and Practice is an examination of the psychology of compliance (i.e. uncovering which factors cause a person to say “yes” to another’s request). Written in a narrative style combined with scholarly research, Cialdini combines evidence from experimental work with the techniques and strategies he gathered while working as a salesperson, fundraiser, advertiser, and

Lees verder »
Gilles van der Meij

Gilles van der Meij

Ik ben eigenaar van het WordPress ontwerp kantoor in hartje Delft. Naast het maken van website schrijf ik ook

Online gidsen door mij geschreven