Google Ads in 4 stappen uitgelegd
Google Ads is dé methode om snel bezoekers naar je website vanuit Google te trekken. Met Google Ads betaal je per klik.
Hoe hoog je staat in de advertenties is afhankelijk van je bieding, de inhoud (kwaliteit) van je advertentie en de landingspagina. De kosten van je klik is afhankelijk van hoe hoog je wilt staan en de kwaliteit van je advertentie. De kwaliteit van je advertentie is weer afhankelijk van je landingspagina.
Hier de 4 stappen die we volgen voor jouw advertentie:
1. Juiste Google Ads zoektermen vinden
Voor elke Google advertentie bepaal je een zoekterm. Bijvoorbeeld “Google Ads campagne delft”. In een tool zoals zoekwoord planner van Google bekijk je of jouw klanten deze term ook echt gebruiken.
Voor elke advertentie groep bepaal je de juiste zoektermen. Er zijn 4 type zoektermen. Afhankelijk van je budget kun je hier mee spelen. Hiernaast kun je nog negatieve zoekwoorden aangeven. Dit zijn woorden waarbij je niet wilt worden getoond.
2. Bepaal wie je wilt bereiken: doelgroep
Je kunt verschillende groepen mensen bereiken met je advertentie. Zo kun de leeftijd, het geslacht en zoekgebied instellen. Je moet dus weten wie jouw klant is. Weet je dat nog niet dan kun je dat later bijschaven. Je ziet namelijk wie er op je advertentie klikken. En je weet wanneer er iemand met je contact opneemt.
3. Google advertentie schrijven
Per advertentie campagne schrijf je verschillende advertenties. Google laat ze aan het publiek zien en daaruit kun je conclusies trekken. Bijvoorbeeld op welke advertentie het meest wordt geklikt. Of welke advertentie de meeste omzet geeft.
4. Optimalisatie landingspagina
Als er op je advertentie wordt geklikt dan komt de bezoeker op je landingspagina van je website.
Door per advertentie een bijpassende landingspagina te maken, zul je meer klanten krijgen. Daarnaast betaal je minder voor je klik omdat de kwaliteit van je advertentie omhoog gaat.